A szín, színek nagyon fontos szerepet játszanak a márkaépítésben, mondanom sem kell, hogy ezzel a Verde Casino elég rendesen tisztában van. De ha már őt vesszük példának, nézzük meg közelebbről, miért is olyan fontos, hogy milyen színekkel dolgozik egy márka.
A szín gyakran az egyik első dolog, amit egy márkáról észrevesznek. Jelentősen befolyásolhatja az első benyomást, és kulcsfontosságú eleme a márka felismerésének. Egy adott szín vagy színséma következetes használata azonnal felismerhetővé teheti a márkát (gondoljunk csak a Coca-Cola piros színére, a Verde Casino élénk zöldjére vagy a Facebook kék színére).
A színek különleges érzelmeket és pszichológiai reakciókat váltanak ki. A kék például bizalmat és megbízhatóságot, a piros izgalmat és gyorsaságot, míg a zöld gyakran egészséget és nyugalmat sugall. Lehet, hogy nem is gondoltad volna, de a márkájuk által kiváltani kívánt érzelmekhez igazodó színek kiválasztásával a vállalatok mélyebb érzelmi kapcsolatot teremthetnek közönségükkel. Nem biztos, hogy minden vállalat tudatosan választ, de abban biztosak lehetünk, hogy az olyan fent említett márkák, mint a Verde Casino, nem véletlenül néznek ki most úgy, ahogy.
Mindezek mellett a szín segíthet egy márkának kitűnni a zsúfolt piacon. Egyedi színek vagy színkombinációk használatával a márka megkülönböztetheti magát a versenytársaktól, és megragadhatja a fogyasztók figyelmét.
Jó, ha ezentúl, amikor egy márkára ránézünk, tudjuk, hogy a színek stratégiai használata a márkaépítésben és a marketingben elengedhetetlen az erős és felismerhető márkaidentitás megteremtéséhez, a kívánt érzelmi reakciók kiváltásához és a versenytársaktól való megkülönböztetéshez. A színválasztás több mint esztétikai döntés, hiszen a hatékony márkakommunikáció kulcsfontosságú eleme.